مسافرآستانه: اعتراض به آراء هیئت داوران باید هنرمندانه بیان شود

در پی درگیری در یاسوج

مسافرآستانه: اعتراض به آراء هیئت داوران باید هنرمندانه بیان شود

حسین مسافرآستانه مدیرکل هنرهای نمایشی که در مراسم اختتامیه بیست و دومین جشنواره تئاتر استانی کهگیلویه و بویراحمد حضور داشت درباره حواشی این مراسم به خبرنگار مهر گفت: در پی برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره مثل هر جشنواره دیگری اعتراضی به برخی آراء هیئت داوران وجود داشت ولی این اعتراضات به شکل هنرمندانه‌ای بیان نشد و مشخص شد که افرادی که این کار را کردند از هنرمندان و اهالی تئاتر استان نبودند.

وی ادامه داد: اهالی و هنرمندان تئاتر همواره حتی در زمان اعتراض هم به شکلی هنری و تئاتری برخورد می‌کنند. متأسفانه در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر استانی کهگیلویه و بویراحمد دعوایی بین جمعیت رخ داد که به زد و خورد انجامید. طبق بررسی‌های انجام شده مشخص شد که دو نفر اصلی این جریان از اهالی تئاتر استان نبودند. به نظر می‌رسد برخی تحریکات بیرون از اهالی تئاتر باعث بروز چنین فضا و اتفاقاتی شد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: هنرمندان تئاتر می‌توانند به آراء هیئت داوران جشنواره‌ها اعتراض داشته باشند ولی باید این را بدانند که رأی نهایی با داوران است و اعتراض به این آراء به معنی تغییر رأی نیست. البته اگر این اعتراضات هنرمندانه مطرح شوند عملکرد هیئت داوری مورد بررسی کارشناسانه قرار می‌گیرد که باز هم تأکید می‌کنم این امر به معنی تغییر رأی نخواهد بود.

مسافرآستانه از هنرمندان و گروه‌های تئاتری خواستار شد به آراء هیئت داوران جشنواره‌های مختلف درباره آثار اجرا شده احترام بگذارند. وی یادآور شد: در کار فرهنگی توقع این است که با احترام بیشتری نسبت به هیئت داوران و مسائل دیگر برخورد شود. در فوتبال و ورزش‌های دیگر شاهد این هستیم که اعتراض به رأی داور با اخطار مواجه می‌شود.

بیست و دومین جشنواره تئاتر استانی کهگیلویه و بویراحمد از پنجشنبه تا شنبه 13 تا 15 آبان‌ماه در شهر یاسوج برگزار شد. قطب‌الدین صادقی، مجید امرایی و احمد سپاسدار هیئت داوران این جشنواره تئاتر استانی بودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد