زمینه رشد علمی تأتر استان فراهم شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان گفت: باید با دیدگاهی علمی و اعتقادی به تاتر استان نگریسته شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، علیرضا درویش نژاد در جمع هنرمندان شرکت کننده در بیست و ششمین جشنواره تاتر استانی اظهار کرد: در عرصه تاتر استان باید بصورت بنیادی و ریشه ای عمل کنیم.

  

وی با اشاره به اینکه باید با دیدگاهی علمی و اعتقادی به تاتر استان نگریسته شود، افزود: متاسفانه پس از بررسی ها، روند اجرایی دبیرخانه بیست و ششمین جشنواره تاتر استان دارای مشکلات متعددی بود که برای رفع این مشکلات اقداماتی صورت گرفت.

درویش نژاد تصریح کرد: از مشکلات متعدد هنرمندان تاتر استان خبر دارم و به فکر ایجاد زیرساخت هایی مانند سالن تمرین و غیره در نقاط مختلف استان هستم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با اظهار اینکه توازن توزیع یارانه میان گروه های تاتر استان برقرار خواهد شد، خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به فرد یا گروه خاصی نگاه ویژه نداشته و همه هنرمندان از دیدگاه این اداره یکسان هستند.

وی با تاکید براینکه بیست و ششمین جشنواره تأتر استانی باید از نظر کیفی در سطح مطلوبی جهت ارائه نمایش ها به جشنواره منطقه ای باشد، گفت: با وجود همه مسایل و مشکلات، نباید کارهای تاتر استان ضعیف شوند.

درویش نژاد با تاکید براینکه اعتقادی به کار رفع تکلیفی ندارم، بیان کرد: اگر دغدغه تاتر داریم، بخاطر اهمیت این رشته است، زیرا تأتر باید خوراک فکری و فرهنگی مردم را تامین و فضای اعتقادی ایجاد کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان افزود: نباید در شرایطی قرار بگیریم که بخاطر ضعف، کل جشنواره استانی برگزار نشود، درحالی که نگاه به این جشنواره نگاهی کیفی است.

وی با تاکید براینکه اداره کل برای برگزاری یا لغو بیست و ششمین جشنواره تأتر استان از سوی وزارتخانه اختیار کامل دارد، تصریح کرد: درخصوص برگزاری یا لغو جشنواره امسال تاتر استان، منتظر نظر کارشناسی و هیت بازبینی هستیم.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: متاسفانه در گذشته به تاتر استان نگاه تخصصی نشده، درحالی که باید نگاهی علمی و تجربی داشته باشیم و با دیدگاه جامعه شناختی به آن نگریسته شود.

گفتنی است، در ابتدای این جلسه کارگردانان گروه های شرکت کننده در بیست و ششمین جشنواره تأتر استانی به ارائه نقطه نظرات خود در ارتباط با این جشنواره پرداختند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد