آغاز بیست و ششمین جشنواره تأتر هرمزگان از ۲۷شهریورماه

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، علیرضا درویش نژاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری بیست و ششمین جشنواره تأتر هرمزگان با تشریح جزییات این جشنواره اظهار کرد: ساختار دبیرخانه جشنواره وضعیت کیفی مناسبی نداشت که این وضعیت تغییر پیدا کرده است.

  

وی با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان از سوی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای نمایشی در برگزاری یا عدم برگزاری این دوره از نمایشگاه اختیار کامل داشته است، افزود: هیچ گونه فشار از سوی وزارتخانه، هنرمندان و یا سیاسیون دراین موضوع وجود نداشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه طبق قانون جدید، داوران نهایی جشنواره نمی تواند استانی باشد، ادامه داد: داوران نهایی این جشنواره از چهره های سرشناس کشوری هستند که بزودی معرفی می شوند.

درویش نژاد با اظهار اینکه راه یافتن تعداد ۶ اثر به جشنواره امری طبیعی است، گفت: در بیست و ششمین جشنواره تأتر هرمزگان هر اثر دو اجرا شامل یک اجرای فنی و جشنواره ای و یک اجرای عمومی دارد.

وی با اشاره به اینکه نگاهی علمی به جشنواره داریم و آموزش دراین مسئله بسیار مهم است، اضافه کرد: تعامل با کشورهای همسایه و سایر کشورها در بحث تأتر از مسائلی است که در برنامه های جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان تصریح کرد: همه کسانی که استعداد هنری دارند برای ما عزیز هستند و هیچ گروه هنری از دیدگاه ما برای بهره مندی از امتیازات ویژه، برخوردار نیست.

درویش نژاد زمان برگزاری بیست و ششمین جشنواره تأتر هرمزگان را ۲۷لغایت ۳۰ شهریورماه سال جاری اعلام کرد و ادامه داد: جریان اجرایی جشنواره نسبت به قبل باید جدی تر گرفته شود و گروه ها ملزم به اجرای عموم پس از اتمام جشنواره هستند.

وی با اشاره به اینکه قضاوت کنندگان هر اثر هنری مردم هستند و در واقع اجرای عمومی تاثیرگذار و مهم است، تاکرد کرد: چنانچه گروهی اجرای عمومی نداشته باشد، در جشنواره های آینده نادیده گرفته می شوند.

درویش نژاد در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر توجه گروه های هنری به بیانیه هیئت داوران جشنواره، تصریح کرد: بیانیه هیت داوران باید از حالت تشریفاتی خارج و گروه ها به آن عمل کنند و در واقع باید به گونه ای باشد که برای جشنواره های بعدی اثرات بیانیه در کار هنرمندان مشهود باشد.

گفتنی است، بیست و ششمین جشنواره تأتر هرمزگان ۲۷ لغایت ۳۰شهریورماه در فرهنگسرای طوبی و پلاتو آفتاب بندرعباس در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد