نگاه به تئاتر باید علمی،فکری و مبنایی باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با بیان اینکه نگاه به تئاتر باید علمی، فکری و مبنایی باشد گفت: تاثیر تئاتر بر مخاطبان، به گونه‌ای است که شاید از عهده کتاب‌های مختلف نیز بر نمی‌آید.


 

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی بیست و ششمین جشنواره تئاتر هرمزگان، علیرضا درویش‌نژاد در آیین افتاحییه بیست و ششمین جشنواره تئاتر هرمزگان، اظهار کرد: تئاتر به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، مادر بسیاری از هنرها محسوب می‌شود و به همین دلیل باید در حوزه نظری و عملی به آن پرداخته شود.

وی با گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس افزود: دفاع‌مقدس سرشار از معارف و مفاهیم فرهنگی است که نگاه معرفتی، علمی و اخلاق‌گرایانه در آن هویدا است.

درویش‌نژاد با بیان اینکه، امام راحل درخصوص هنر فرمودند:«اگر اندیشه‌ای در قالب هنر نگنجد، ماندنی نیست»، گفت: هنر نگهبان همه اندیشه‌هایی است که برای خوب زیستن و خوب دیدن یاری می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری بیست و ششمین جشنواره تئاتر هرمزگان با راهیابی ۶ اثر، بیان کرد: در فرآیند برگزاری این جشنواره و همچنین در بازبینی آثار، نگاه با حساسیت ویژه و سخت‌گیرانه بوده است.

درویش‌نژاد تصریح کرد: استان هرمزگان با شرایطی خاص و پرورش هنرمندان در عرصه‌های مختلف، دارای غنای فرهنگی کم‌نظیری در کشور و حتی منطقه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با بیان اینکه برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی استان باید تلاش و رایزنی کرد، ادامه داد: هرمزگان نه تنها قطب اقتصادی کشور محسوب می‌شود، بلکه به دلیل موفقیت‌ها و معرفی چهره‌های هنری متعدد، قطب فرهنگی و هنری نیز محسوب می‌شود

وی در پایان با اشاره به اینکه موسیقی هرمزگان در سراسر ایران اسلامی شناخته شده است، گفت: امیدواریم بتوانیم برای اعتلای هنر و فرهنگ استان گام برداریم.

گفتنی است، گفتنی است، بیست و ششمین جشنواره تأتر هرمزگان از ۲۷شهریورماه در محل فرهنگسرای طوبی و پلاتو آفتاب بندرعباس باحضور ۶گروه از شهرستان های بندرعباس، بندرلنگه، میناب و بستک در حال برگزاری است و تا ۳۰شهریورماه ادامه دارد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد