دیده شدن نمایش شهرستان ها از ویژگی های جشنواره است

کارگردان و نویسنده نمایش 9=1+5 در بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان گفت: جشنواره ها نقش بسزایی در دیده شدن و به چشم آمدن نمایش گروه های شهرستانی و دور از مراکز استان دارند.
 
 

به گزارش کمیته اطلاع رسانی بیست و ششمین جشنواره تئاتر هرمزگان، جعفر قاسمی با بیان اینکه وجود دانشگاه فرهنگ و هنر در استان نقش بسزایی در ارتقای جایگاه هنر به ویژه تئاتر در استان دارد، اظهار کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر شاهد شکوفایی استعدادهای خوبی در استان بوده ایم و هنرمندان تئاتر استان توانسته اند جایگاه مطلوبی را در کشور برای خود به دست آورند.

وی با اشاره به اینکه جوانان هرمزگان در جشنواره های ملی و بین المللی توانسته اند رتبه های متعددی را کسب کنند، تصریح کرد: خوشبختانه در همین سالها شاهد آن بوده ایم که نمایشی های از استان هرمزگان در خارج از کشور هم به نمایش در آمده اند.

این کارگردان جوان هرمزگانی به اجرای عمومی پیش از نمایش اصلی به عنوان یکی از ویژگی ها و مزیت های خوب این جشنواره اشاره و خاطرنشان کرد: این سری از جشنواره ها می تواند فضایی مناسب برای تبادل نظر بین هنرمندان تئاتر استان را به وجود آورد.

این هنرمند مینابی با تاکید بر افزایش علاقه مندان به هنر تئاتر در استان هرمزگان گفت: هرمزگان نیاز مبرمی به سالن های تخصصی نمایش به ویژه در شهرستان میناب دارد، چرا که دو سالن نمایشی این شهرستان که یکی از قدمت زیادی برخوردار و نیازمند مرمت و دیگری غیر تخصصی است و دیگری نیز جوابگوی هنرمندان این شهرستان نیست.

لازم به ذکر است، بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان ۲۷ الی ۳۰ شهریورماه در فرهنگسرای طوبی و پلاتو آفتاب بندرعباس برگزار می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد