تئاتر هرمزگان یکی از پرمخاطب ترین تئاترهای کشور است

نویسنده وکارگردان نمایش«غزل پری دریایی» گفت: درحال حاضر تئاتر هرمزگان به یکی از تاثیرگذارترین و پرمخاطب ترین گروه های تئاتر کشور تبدیل شده و به صورت علمی و عملی در حال فعالیت است.
 
 

به گزارش کمیته اطلاع رسانی بیست و ششمین جشنواره تئاتر هرمزگان، علیرضا داوری با اشاره به برگزاری بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان اظهار کرد: یکی از اولین ضرورت های این جشنواره، وجود دبیرخانه دائمی جشنواره در استان است.

وی افزود: همچنین در راستای اعتلا و ارتقاء هنر تئاتر استان باید به کارگردانان و نویسندگان سرشناس و حرفه ای سفارش کار داده شود.

این فعال هنری استان هرمزگان با بیان اینکه از هنر تئاتر حمایت اندکی صورت می گیرد، ادامه داد: تئاتر باید به لحاظ حرفه ای درآمدزا باشد و بتواند هنرمند را به لحاظ مالی تامین کند و همچنین باز تولید مالی داشته باشد.

نویسنده وکارگردان نمایش«غزل پری دریایی» خاطرنشان کرد: مردم معمولا خریدار محصول خوب هستند و هنرمندان باید کاری به مردم ارائه دهند که نیازهای فرهنگی آنها را تامین کند تا مورد استقبال قرار گیرد و ضرورت وجود آن در زندگی احساس شود، به طور مثال زمانی که یک کنسرت موسیقی برگزار می شود سالن مملو از جمعیت است، این در حالی است که برای یک نمایش تئاتر شاید نیمی از سالن خالی باشد که در این رابطه همان طور که در بسیاری از شهرهای بزرگ برای تئاتر مخاطب تربیت می کنند و تئاتر جزیی از زندگی مردم است باید فرهنگسازی صورت گیرد.

وی با اظهار اینکه برای رسیدن به نقطه ایده آل در هنر تئاتر، باید نوع نگاه به تئاتر عوض شود، اضافه کرد: باید از نگاه کلیشه ای و قدیمی به تئاتر پرهیز کرد و این هنر از سوی مردم و مسئولین باید جدی گرفته شود و به آن اهمیت داد، زیرا تئاتر در امر آموزش و القای معانی تاثیر بسزایی دارد.

داوری در پایان خواستار حمایت بیشتر مسئولین از هنر تئاتر و افزایش امکانات سخت افزاری این هنر مادر در استان شد.

گفتنی است، نمایش«غزل پری دریایی» به کارگردانی و نویسندگی علیرضا داوری از بندرعباس ۲۸/۶/۹۳ در پلاتو آفتاب بندرعباس به روی صحنه رفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد