هنرمندان زبان گویای جامعه مترقی هستند

استاندار هرمزگان با تاکید براینکه هنرمندان زبان گویای جامعه مترقی هستند، گفت: هنر و خصوصا هنر تئاتر زمینه گسترده ای دارد و می تواند ترسیم کننده هر واقعه ای باشد.

http://farhangehormozgan.ir/wp-content/uploads/2014/09/IMG_4736.jpg 

به گزارش کمیته اطلاع رسانی بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان، جاسم جادری در آیین اختتامیه بیست و ششمین جشنواره تئاتر هرمزگان که در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس و بیان ارزش ها و دستاوردهای آن مرهون زحمات و تلاش هایی است که هنرمندان متعهد این آب و خاک در دوران هشت سال دفاع مقدس و پس از آن برای زنده ماندن رشادت ها و آرمان های شهدا و رزمندگان انجام دادند.

وی افزود: هنرمندان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس نقش ارزنده ای در ترسیم رشادت های رزمندگان و تشویق جوانان برای دفاع از این مرز بوم داشتند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: هنرمندان در دوران دفاع مقدس نقش ارزنده ای در برانگیختن روح دفاع و از خودگذشتگی و ایجاد شوق و اشتیاق میان جوانان و پس از آن در بیان و تبیین ارزش های اسلامی و دست آوردهای هشت سال حماسه و ایثار داشته اند.

جادری ادامه داد: عرصه فعالیت و اثرگذاری هنرمندان و به خصوص هنرمندان تئاتر به اندازه تمام جهان است که می توانند هر اقدامی را ترسیم کنند.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: جوانان این مرز بوم در هشت سال دفاع مقدس برای اولین بار نه تنها وجبی از خاک کشور را به دشمن واگذار نکردند، بلکه با تمام وجود از این مرز بوم در برابر همه دنیا حفاظت، حراست و دفاع کردند.

این مقام مسئول با تاکید براینکه هنرمندان، زبان گویای جامعه مترقی هستند، بیان کرد: با نگاهی به تاریخ، از دست رفتن یک میلیون کیلومتر مربع خاک کشورمان در دوران قاجاریه را مشاهده می کنیم که بازخوانی تاریخ، ارزش و اهمیت رشادت های رزمندان و شهدا دوران دفاع مقدس را به خوبی نشان می دهد.

جادری در بخش دیگری از سخنانش گفت: هنرمندان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس نقش ارزنده ای در ترسیم رشادت های رزمندگان و تشویق جوانان برای دفاع از این مرز بوم داشتند.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه هنر و خصوصا هنر تئاتر زمینه گسترده ای دارد و می تواند ترسیم کننده هر واقعه ای باشد، تصریح کرد: جایگاه تئاتر استان، در سطح کشور مطلوب و شناخته شده است.

بیست و ششمین جشنواره تئاتر هرمزگان ۲۷ لغایت ۳۰شهریورماه در فرهنگسرای طوبی و پلاتو آفتاب بندرعباس برگزار شد.

آیین اختتامیه این دوره از جشنواره یکشنبه شب در فرهنگسرای طوبی برگزار گردید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد