هرمزگان، میزبان بیست و ششمین جشنواره تئاتر منطقه ۳ کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان از برگزاری برگزاری بیست و ششمین جشنواره تئاتر منطقه 3کشور دراین استان خبر داد.  

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، علیرضا درویش‌نژاد با اعلام این خبر اظهار کرد: استان هرمزگان ظرفیت و توانایی میزبانی برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری را دارد و امیدواریم بتوانیم برای اعتلای هنر و فرهنگ استان گام برداریم.

وی با اعلام موافقت قطعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری جشنواره تئاتر منطقه ۳کشور در استان هرمزگان، افزود: این جشنواره باحضور گروه‌های هنری از ۸ استان سیستان و بلوچستان، مازندران، فارس، آذربایجان شرقی، البرز، ایلام، خراسان رضوی و کرمان جنوبی(جیرفت) برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه جمعا از این استان‌ها ۱۵ گروه تئاتر به جشنواره منطقه‌ای راه یافته‌اند، خاطرنشان کرد: بیست و ششمین جشنواره تئاتر منطقه ۳ امسال در پلاتو آفتاب و فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می‌شود.

درویش‌نژاد با اشاره به نمایش‌های رسیده به این دوره از جشنواره، گفت:«شام‌آخر، پرده آخر» از سیستان و بلوچستان،«به لی لی‌پوت خوش آمدید» از مازندران،«کسوف» و«گرمو» از فارس،«ترانه‌های تلخ تارا» و«۷طبقه» از آذربایجان‌شرقی،«لولیان» و«صد دلاری» از کرمان جنوبی(جیرفت)،«شب، شات، شاندیز» و«کسی اینجا نیست» و«کبوتری ناگهان» از خراسان‌رضوی،«سیاه‌رود» و«من یه قهوه می‌خوام، یا یه چیزی شبیه شکلات» از البرز،«این خانه‌ فروشی است» و«خواب شیرین نهنگ کور» از استان ایلام، آثار راه یافته به بیست و ششمین جشنواره تئاتر منطقه سه کشور هستند.

درویش‌نژاد با بیان اینکه ۹ اجرا در پلاتو آفتاب و ۶ اجرای صحنه‌ای در فرهنگسرای طوبی بندرعباس به روی صحنه می‌رود، گفت: این جشنواره با حضور ۱۶۰هنرمند از تاریخ ۲۴ تا ۲۷مهرماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در اولین جلسه ستاد برگزاری این جشنواره، با صدور احکام سرپرستان کمیته‌ها، شورای سیاستگذاری جشنواره منطقه ۳ تئاتر کشور شروع به فعالیت کرد.

درویش‌نژاد با تاکید براینکه اعضای ستاد برگزاری جشنواره باید حساسیت لازم نسبت به مهیا کردن اجرای آثار این جشنواره باید داشته باشند، اضافه کرد: باید هرمزگان را به عنوان قطب تاثیرگذار تئاتر کشور معرفی کنیم و هرساله شاهد میزبانی ثابت جشنواره‌های منطقه‌ای و سایر جشنواره‌ها باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با تاکید براینکه نیازمند حمایت ادارات و مشارکت آنها و خصوصا صنایع غرب بندرعباس از حوزه فرهنگ و هنر هستیم، اظهار کرد: امیدواریم با اقدامات و برنامه‌ریزی مناسب، شاهد برگزاری بیست و ششمین جشنواره تئاتر منطقه ۳ کشور باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد