راهیابی نمایش«غزل پری دریایی» از هرمزگان به جشنواره تئاتر فجر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان گفت: نمایش«غزل پری دریایی» از هرمزگان به کارگردانی علیرضا داوری با کسب موفقیت در جشنواره تئاتر منطقه دو کشور که در خراسان رضوی برگزار شد، به جشنواره تئاتر فجر راه یافت.


12939718468805763672

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، علیرضا درویش نژاد دراین باره ضمن تبریک کسب این موفقیت به جامعه فرهنگی و هنری استان هرمزگان، اظهار کرد: آیین اختتامیه بیست و ششمین جشنواره تئاتر منطقه دو کشور پیش از ظهر امروز ۲۵مهرماه با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشهد برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در مراسم پایانی این جشنواره از برگزیدگان بخش های مختلف نظیر بازیگری، کارگردانی، گریم، طراح صحنه و نمایش نامه نویسی، قدردانی شدند، افزود: در این مراسم نمایش های«دردسرهای مرد مرده» و«بیتل ها» از استان کرمانشاه و نمایش«غزل پری دریایی» از استان هرمزگان به جشنواره تئاتر فجر راه یافتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر منطقه سه کشور به میزبانی بندرعباس، خاطرنشان کرد: در بیست و ششمین جشنواره تئاتر منطقه دو کشور که از ۲۲ تا ۲۵ مهر ماه در مشهد برگزار شد، هنرمندان تئاتر هشت استان کشور شرکت داشتند.

درویش نژاد ادامه داد: در طول برگزاری این جشنواره ۱۷ اثر از استان های هرمزگان، کرمانشاه، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، کرمان، یزد و تهران به نمایش درآمد.

وی با اشاره به حضور نمایش«غزل پری دریایی» به عنوان یکی از دو نماینده هرمزگان دراین جشنواره، اضافه کرد: این اثر نمایشی توانست به سی و سومین دوره جشواره بین الملل فجر، راه پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان تصریح کرد: نمایش غزل پری دریایی همچنین در بخش های موسیقی، طراحی لباس، بازیگری زن، بازیگری مرد، بازیگری ویژه نوجوان، نویسندگی و کارگردانی رتبه های برتر را کسب کرد.

گفتنی است، علیرضا داوری سال گذشته با حضور در جشواره فجر موفق به کسب چندین رتبه برتر در بخش های مختلف این جشنواره شده بود.

این موفقیت در حالی برای جامعه تئاتر استان به دست آمد که هرمزگان هم اکنون میزبان هنرمندان تئاتر ۹ استان در بیست و ششمین جشنواره تئاتر منطقه سه کشور است.

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد