کنفرانس خبری جشنواره کودک رضوی

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، علی مریدی زاده، مدیرکل ارشاد به ارائه گزارش از روند برگزاری جشنواره پرداخت و گفت: توسط دبیرخانه از شش ماه قبل فراخوان جشنواره به سراسر کشور و گروه های نمایشی فعال ارسال شد و 62 اثر نمایشی به دبیرخانه ارسال شد که پس از داوری آثار، 12 اثر نمایشی در بخش مسابقه و یک کار در بخش  جنبی جواز ورود به جشنواره را دریافت کردند.


وی افزود: سه گروه از تهران، سه گروه از مشهد، سه گروه از همدان، یک گروه از ساری و 2 گروه از هرمزگان به بخش اصلی جشنواره راه یافتند و یک گروه از جزیره هرمز نیز در بخش جنبی پذیرفته شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان خاطرنشان کرد: اهمیت برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در گسترش فرهنگ رضوی بر هیچ کسی پوشیده نیست، زیرا این جشنواره تأثیر به سزایی در نهادینه کردن مباحث رضوی در کودکان داشته است.
دبیر پنجمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی و نمایش های عروسکی رضوی تصریح کرد: هم اکنون برگزاری این جشنواره به یک مطالبه جدی از سوی مردم تبدیل شده است و بر اساس نظر سنجی های صورت گرفته اکثر مردم از ماه ها قبل روند برگزاری جشنواره را پیگیری می کنند.
حجت الاسلام مریدی زاده به تشکیل ستاد اجرایی جشنواره اشاره کرد و گفت: 18 کمیته مختلف برگزاری جشنواره را در ابعاد و حوزه های مختلف برعهده دارند و علاوه بر آن ادارات و سازمان های استان از قبیل استانداری، شهرداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش، صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، هتل هما، صندوق مهر امام رضا(ع) و ... همکاری بسیار مناسبی با دبیرخانه دارند.
وی به ارائه برنامه های بخش جنبی جشنواره پرداخت و افزود: در بخش جنبی جشنواره جهت استفاده عموم مردم برنامه های متنوعی از قبیل ایستگاه نقاشی کودک و نوجوان، نمایشگاه کتاب کودک، عروسک گردانی، دلنوشته های کودکان به امام رضا(ع)، کارگاه آموزشی، پخش مستقیم برنامه کودک شبکه دو از محل برگزاری و ... در نظر گرفته شده است.
دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی اضافه کرد: پنجمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو از 9 مهر ماه آغاز و تا 12 مهرماه ادامه خواهد داشت و جهت استفاده شهروندان هر نمایش در دو سانس در تالار شهید آوینی و فرهنگسرای طوبی برگزار می شود.
مریدی زاده خاطرنشان کرد: مهمترین بخش جشنواره اطلاع رسانی مناسب آن می باشد زیرا بدین طریق عموم مردم از روند برگزاری جشنواره مطلع و باعث می شود فرهنگ و هنر رضوی در سطح گسترده ای منتشر شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد