گرامیداشت اردیبهشت تئاتر هرمزگان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، نماینده اعزامی اداره کل هنرهای نمایشی و تمامی خانواده تئاتر و گروه های نمایش استان هرمزگان در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد .



عکس از جغد بندری

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ، حجت الاسلام والمسلمین علی مریدی زاده ، مدیرکل ارشاد هرمزگان در ابتدای مراسم ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه از تئاتر و هنر نمایش هرمزگان گفت : تئاتر هرمزگان توانسته است به یمن تلاش و کوشش بی وقفه هنرمندان طی چند سال اخیر گام های موثری در جهت معرفی فرهنگ و هنر هرمزگان در کشور با حضور در جشنواره های مختلف بردارد .
وی افزود مهمترین وظیفه و تعهد هنر تئاتر انتقال فرهنگ است و غنی ترین فرهنگ همانا فرهنگ ناب اسلام است که در جهان یگانه و بی همتاست .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان رساندن پیام به مخاطب را یکی از مهمترین کارهای هنر تئاتر دانست و خاطرنشان کرد :‌زمانی نتیجه یک گروه نمایشی به ثمر می نشیند که پیام مورد نظر به مخاطب برسد و در غیر اینصورت فعالیتی عقیم و بی ثمر شکل گرفته است .
مریدی زاده یاد آور شد : طی سال گذشته 5 گروه نمایشی از استان هرمزگان به جشنواره تئاتر فجر ، دو گروه به تئاتر منطقه ای ، 12 گروه به جشنواره استانی ، دو گروه به جشنواره ملی ضامن آهو ، یک گروه نمایشی به  جشنواره بین المللی های فست کشور ارمنستان راه یافته اند که توانسته اند نمایندگان شایسته ای برای معرفی فرهنگ و هنر هرمزگان باشند .
در ادامه سرکار خانم دکتر زاهدی ، نماینده اداره کل هنرهای نمایشی کشور تئاتر را اصلی ترین دلیل برای زندگی کردن دانست و گفت : هرمزگان از غنی ترین فرهنگ بومی و محلی برخوردار است که هنرمندان استان توانسته اند به خوبی آن را از طریق هنر نمایش به سراسر کشور معرفی کنند .
وی افزود : امیدوارم نسل امروز و آینده این استان همچون گذشته بتوانند از این ظرفیت عظیم فرهنگی بهره و نتیجه مناسب را برداشت کنند زیرا سنت ها ، آداب ، رسوم بومی این منطقه بهترین هدیه خداوند به هنرمندان رشته تئاتر است .
دکتر زاهدی در شان و منزلت و جایگاه هنر تئاتر خاطر نشان کرد : تئاتر هنر یکی شدن و همراه شدن با مخاطب است که به وسیله احساسات و منطق ، جهان را به محل تفکر و تعمق تبدیل می کند ، هنر تئاتر از طریق باز سازی خوبی ها و بدی ها موجبات نقد اجتماعی را فراهم می سازد و باعث اصلاح ساختارها در ابعاد مختلف جامعه می شود .
نماینده اداره کل هنرهای نمایشی کشور تصریح کرد : بر روی صحنه کوچک تئاتر بصورت نمادین زندگی های بسیاری ساخته و مورد نقد و اصلاح قرار می گیرد و از این طریق حقایق و واقعیت ها بر مخاطبان نمایان می شود .
وی افزود : نمایش هنر ارتباط زنده ، حس به حس ، لحظه به لحظه و نفس به نفس می باشد و این هنر از ابتدای خلقت به نیاز های معنوی و ارتباطی مردم اهمیت داده و سعی کرده مرهمی بر کاستی های روان و آسیب های روحی باشد و در اصل تئاتر آیینه ای از زندگی همه انسان ها است و وسیله ای برای شناساندن ما به جهان پیرامون می باشد .
دکتر زاهدی اضافه کرد : تئاتر هنر انسان ساز و فرهنگ ساز است که می تواند با بهره گیری از سایر رشته های هنری دیگر همچون موسیقی ، نقاشی ، معماری ، حرکت و ... . ترکیب آن با یکدیگر به تصویر زندگی بپردازد.
در مراسم گرامیداشت اردیبهشت تئاتر هرمزگان علاوه بر سخنرانی ، برنامه هایی همچون موسیقی ، اجرای نمایش و ... نیز اجرا شد و از فعالان حوزه تئاتر هرمزگان و مقام آورندگان و حضور یافتگان در جشنواره های مختلف با اهداء لوح سپاس و تندیس تقدیر به عمل آمد .
در پایان ضمن سپاس گذاری از زحمات یاسین بهرامی در انجمن نمایش ، حسین کریمی به عنوان نماینده انجمن هنرهای نمایشی ایران در بندرعباس منصوب و معرفی شد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد